Noteikti ierobežojumi Alūksnes novada pašvaldības institūcijās ārkārtējās situācijas laikā
Ministru kabineta rīkojumā “Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu” noteiktās ārkārtējās situācijas laikā Alūksnes novada pašvaldība ir noteikusi papildu ierobežojumus pašvaldības institūcijām.
Ar Alūksnes novada domes priekšsēdētāja Artura Dukuļa rīkojumu pašvaldības struktūrvienību vadītājiem VISĀS pašvaldības institūcijās būs noteikti šādi papildu ierobežojumi:
- atcelt visus pašvaldības institūciju
organizētos publiskos pasākumus;
- atteikt piedalīšanos citu iestāžu organizētajos pasākumos;
- aizliegt iedzīvotāju pulcēšanos, izmantojot iestādes telpas, atteikt īslaicīgu telpu nomu;
- nodrošināt klātienes pakalpojumu sniegšanu attālināti, izņemot gadījumus, kad tas nav iespējami neatliekamas nepieciešamības dēļ.
Līdz ar to atcelti visi paredzētie pasākumi, nenotiks mēģinājumi, nodarbības. Par iepriekšpārdošanā iegādātajām biļetēm uz kultūras pasākumiem nauda pašlaik netiks atgriezta. Līdz ar jauno pasākuma norises datumu būs iespējams ar iegādātajām biļetēm to apmeklēt vai arī biļetes atgriezt. Tā kā nenotiks nodarbības profesionālās ievirzes un interešu izglītības iestādēs un programmās, pašvaldība veiks maksas pārrēķinu par periodu, kurā nodarbības nenotiek.
Pašvaldības institūciju vadītājiem uzdots nodrošināt telpu un virsmu pastiprinātu uzkopšanu, dezinfekciju, pārplānot darbinieku darba uzdevumus, darba organizāciju un atvaļinājuma grafikus, sekot darbinieku veselības stāvokļa izmaiņām un, pamanot elpošanas ceļu infekcijas saslimšanas pazīmes, nepieļaut darbinieka atrašanos darbā bez medicīniskas apskates u.c.
Alūksnes novada Valsts un pašvaldības vienotais klientu apkalpošanas centrs pārtrauc iedzīvotāju apkalpošanu klātienē. Informāciju par pašvaldības iestāžu un valsts iestāžu pakalpojumu saņemšanu turpmākajā laika periodā var saņemt, sazinoties ar Alūksnes novada Valsts un pašvaldības vienoto klientu apkalpošanas centru pa tālruņiem 64381496, 66954904 un e-pastu aluksne@pakalpojumucentri.lv.
Aicinām iedzīvotājus izmantot portālā www.latvija.lv pieejamos e-pakalpojumus. Īpaši tas attiecas uz dažādu pabalstu pieteikšanu Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūrā, dzīvesvietas deklarēšanu, dažādu izziņu saņemšanu no valsts reģistriem. Iesniegumu jebkurai iestādei, tostarp pašvaldībai, var iesniegt elektroniski, izmantojot e-pakalpojumu “Iesniegums iestādei” vai personas e-adresi.
Alūksnes novada domes deputāti iedzīvotāju pieņemšanu iepriekš izsludinātajos datumos nodrošinās attālināti. Par iespēju sazināties ar deputātiem attālināti, lūdzam zvanīt vai rakstīt Alūksnes novada Valsts un pašvaldības vienotajam klientu apkalpošanas centram.
Pašvaldības kase pārtrauc klientu apkalpošanu klātienē. Maksājumus par nekustamā īpašuma nodokli lūdzam veikt, izmantojot kredītiestāžu internetbankas.
Alūksnes novada Dzimtsarakstu nodaļa personu dzimšanas un miršanas fakta reģistrāciju klātienē nodrošinās otrdienās no pulksten 14.00 līdz 17.00 un piektdienās no pulksten 8.00 līdz 13.00. Konsultācijas katru darba dienu pa tālruņiem 64322809, 26360529 un e-pastā dzimtsaraksti@aluksne.lv. Pakalpojuma par atkārtotu dokumentu pieprasīšanu un saņemšana tikai attālināti, izmantojot portālu www.latvija.lv.
Alūksnes novada Bāriņtiesa saziņu ar klientiem nodrošinās attālināti, izņemot gadījumus, kad būs nepieciešams izbraukt uz vietas. Kontakttālruņi: 64323129, 26411168.
Alūksnes novada Sociālo lietu pārvaldes sociālie darbinieki klientu apkalpošanu turpinās ierastajā kārtībā. Savukārt struktūrvienībās, kuru klienti ietilpst paaugstināta saslimšanas riska kategorijā – sociālās aprūpes centrā “Alūksne”, sociālās aprūpes centrā “Pīlādži” Mālupes pagastā un dienas aprūpes centra “Saules stars” ar vadības rīkojumu ir noteikta karantīna no 13. marta uz laiku līdz rīkojuma atsaukšanai. Karantīnas laikā minētajās struktūrvienībās ir aizliegts ienākt trešajām personām. Dienas aprūpes centrs “Saules stars” uz karantīnas laiku pārtrauc arī dušas pakalpojuma sniegšanu. Kontakttālruņi Sociālo lietu pārvaldē: 64381347, 26323749.
Karantīna ieviesta arī Alūksnes slimnīcā, kur trešajām personām aizliegts apmeklēt stacionāra pacientus, pārtrauktas plānveida operācijas, kā arī rehabilitācijas, fizioterapijas un masāžas pakalpojumu sniegšana.
Alūksnes novada pašvaldība aicina arī privāto kultūras, izklaides un atpūtas vietu īpašniekus izvērtēt situāciju publisku pasākumu rīkošanai.
Arī valsts iestādes ierobežojušas savu pakalpojumu sniegšanu klātienē. Valsts ieņēmumu dienesta pakalpojumus iedzīvotāji šobrīd var saņemt elektroniski VID Elektroniskajā deklarēšanas sistēmā, kā arī zvanot uz VID Konsultatīvo tālruni 67120000 vai uzdodot savu jautājumu rakstiski VID EDS sadaļā “Sarakste ar VID”. Konsultēšanu klātienē pārtrauc arī Valsts darba inspekcija. Interesējošos jautājumus iedzīvotāji var uzdot: rakstveidā e-pastā vdi@vdi.gov.lv, zvanot uz Valsts darba inspekcijas konsultatīvajiem tālruņiem 67186522, 67186523 (darba dienās darba laikā).
Sakarā ar valstī izsludināto ārkārtējo situāciju koronovīrusa izraisītās saslimšanas Covid-19 dēļ, Alūksnes novada pašvaldība aicina Alūksnes novada iedzīvotājus būt ļoti piesardzīgiem un atbildīgiem, stingri ievērot Ministru kabineta rīkojumā “Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu” noteiktos ierobežojumus un Slimību profilakses un kontroles centra ieteikumus, rūpēties par savu un savu tuvinieku veselību. Tāpat pašvaldība aicina personas, kas atgriezušās no Covid-19 skartajām teritorijām, godprātīgi informēt par to darba devējus un palikt mājās, veicot nepieciešamos piesardzības pasākumus.
Aicinām sekot līdzi turpmākai informācijai no Alūksnes novada pašvaldības, kā arī aktualitātēm valstī sakarā ar “Covid-19” izplatību šeit Slimību profilakses un kontroles centrs www.spkc.gov.lv, Veselības ministrija www.vm.gov.lv, Ārlietu ministrija www.mfa.gov.lv.
Sagatavoja: Evita APLOKA,
Alūksnes novada pašvaldības
sabiedrisko attiecību speciāliste
Tālruņi: 64381502; 26646749
evita.aploka@aluksne.lv